حاملگی خارج از رحم

حاملگی خارج از رحم کلمه ای است که شاید سوال برخی از افراد باشد که چطور می شود حاملگی خارج از رحم رخ دهد.

اصولا قرار بر این است جنین در داخل رحم رشد کند و در زمان مشخصی بتواند بارور شود و زایمان انجام شود . یک مسله ای که بسیار مهم است و حائز اهمیت می باشد  در اویل بارداری است و نه در اواخر آن . یعنی به این صورت نیست که جنین در روزهای اولیه در داخل رحم باشد و بعد جابه جا شود . همان طور که مشخص است جینن در داخل لوله های رحمی ایجاد می شود و قانون آن این است که بتواند سیر طبیعی خود را بگذراند و رشد کند و خود را به داخل رحم برساند و این سیر را بتواند انجام دهد .

حاملگی خارج از رحم ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد و بایستی در اسرع وقت حتما شناسایی شود و درمان شود . حاملگی خارج از رحم را باید تحت نظر یک متخصص زنان خوب درمان کرد . دکتر نصرت نقاب متخصص درمان نازایی در اهواز می تواند با روش های پیشرفته  و تکنیک های خاص حاملگی خارج از رحم را تشخیص دهد و به بهترین شکل آن ر ا درمان کند .  جهت مشاوره و تعیین وقت قبلی می توانید با شماره های ۳۳۳۶۴۵۵۴-۰۶۱ تماس حاصل فرمائید .

گاها به دلیل مشکلاتی که در لوله  وجود دارد و به دلایلی رشد طبیعی جنین رخ نمی دهد و تمایل داشته باشد در داخل همان لوله بماند .

این مسئله خود رابه این شکل نشان می دهد که قاعدگی خانم به تعویق می افتد و  بر این باور است که باردار است و بر طبق آزمایشاتی هم که انجام می شود  مشخص می شود که ایشان باردار می باشد .

اما در بین این زمان لکه هایی را هم مشاهده می کند و درد هایی را احساس می کند و در زایمان های قبلی این درد را احساس نکرده است. در نیجه نکته ای که باید بسیار به آن توجه کرد این می باشد در صورت مشاهده همچین وضعیتی باید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کرد چون می توان از طریق آزمایشات و سونوگرافی های لازم می توان تشخیص داد که حاملگی خارج از رحم رخ داده است یا خیر.

حاملگی-خارج-از-رحم

حاملگی-خارج-از-رحماملگی

اگر بتوان حاملگی خارج از رحم را در اسرع وقت تشخیص داد می توان به وسیله داروها بدون عمل جراحی آن را درمان کرد . از رایج ترین علائم حاملگی خارج از رحم لکه بینی طولانی مدت همراه با دردهای ناحیه لگن می باشد . در صورت وجود چنین علائمی هر چه سریع تر به پزشک زنان مراجهه کنید و درمان های لازم را انجام دهید .

یازده − نه =