زایمان در آب

همه خام ها حتی خانم هایی که سزارین قبلی انجام داده اند می توانند زایمان در آب را انجام دهند اما به شرطی که موارد ضروری رعایت شود. خانمی که سزارین انجام داده است باید مواظب باشد که فشار بر بخیه ها وارد نشود و خانم هایی که زایمان نداشتند می توانند زایمان در آب را انجام بدهند .

زایمان در آب
زایمان در آب

موارد ذیل می بایستی در زایمان در آب کنترل شود 

• جنین درشت نباشد.
• احتمال گیر کردن یا عدم تطلابق سر با گردن جنین باشد
• عفونت های خاصی در واژن وجود نداشته نباشد.
به همین دلیل در دوران بارداری از هفته ۳۶ تا ۴۰ هفته یک کشت واژن از مادر گرفته می شود و مورد بررسی قرار می گیرد برای این که اگر چه عفونت های خاصی وجود داشته باشد نمی توان زایمان در آب انجام داد.
اما در خانم هایی که در هر روز و هر زمان که وارد بیمارستان می شوند می توانند زایمان در آب را انجام دهند مگر در مواقعی که خروج سر جنین و خروج جفت باشد که نمی توان اجازه زایمان در آب را انجام داد.
زایمان در آب یکی از روش های زایمان فیزیولوژیک می باشد یعنی از داروها و تکنیک های ضد درد دارویی بهره می گیریم که مادر دردش کاهش پیدا کند و درد به حداقل برسد.

زایمان در آب یکی از روش های نوین زایمان می باشد که طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است و تمامی افراد در پیرو این هستند که زایمان در آب را تجربه کنند . دکتر نصرت نقاب متخصص درمان نازایی زایمان در آب را به شیوه عالی انجام می دهد و همراه خوبی در حین زایمان برای مادر می باشد . جهت مشاوره و تعیین وقت قبلی می توانید با شماره های ۳۳۳۶۴۵۵۴-۰۶۱ تماس حاصل فرمائید .

در زایمان در آب زمانی که مادر در آب قرار می گیرد از درد کاسته می شود و این به دلیل خاصیت آب می باشد و هم پایانه های عصبی را می بندد و عروق را باز می کند و ریلکس می کند. حتی ما در زنانی که یک بار سزارین داشته اند زایمان در آب را می توانیم انجام دهیم.
مادران در طی دوران بارداری به کلاس های بارداری مراجعه می کنند زمانی که این دروه ها را گذراندند خود آن ها بسته به شرایط بدنی که دارند که احساس آرامش می کنند به آن ها مشاوره داده می شود و در حین زایمان در آب توصیه می کنیم براساس شرایط خود روش زایمان را انتخاب کنند. زیرا ممکن است مادری کاندید زایمان در آب باشد اما به دلایلی مانند پارگی کیسه آب یا علل عفونی مادر نتواند زایمان در آب را انجام دهد.

دکتر نصرت نقاب

فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری وivf عضوانجمن ناباروری ایران رتبه برتر کنکور ورودی دانشکده پزشکی شیراز بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان از دانشکده علوم پزشکی همدان فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری وivf از پژوهشکده علوم تولید مثل یزد برگزیده هفتمین کنگره بین المللی علوم تولید مثل و دومین کنگره ژنتیک تولید مثل یزد سال ۲۰۱۷ سخنرانی در مورد شکست مکرر لانه گزینی در سال ۹۴ که توسط مرکز تحقیقات ناباروری دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار گردید.

پاسخ

10 + یازده =

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
تماس با پزشک