درمان عفونت واژن در اهواز

مدت زمان مطالعه۴ دقیقه

درمان عفونت واژن در اهواز

عفونت واژن در زنان از جمله شایع ترین بیماری های زنان است برخی افراد علائم عفونت واژن را نادیده می گیرند و عوارض آن را کوچک می شمارند در حالی که عفونت واژن قابل انتقال به رحم می باشد و می تواند عوارض غیر قابل جبرانی به بار آورد. با دیدن اولین نشانه های عفونت واژن در بدن خود به بهترین دکتر عفونت زنان مراجعه نمایید و پیش از بروز عوارض بیشتر تحت درمان واقع شوید. در ادامه این مقاله به روش های مختلف برای درمان عفونت واژن در اهواز پرداخته می شود.

درمان عفونت واژنعلائم عفونت واژن در زنان

عفونت واژن در زنان با علائم واضحی بروز می کند یکی از آزار دهنده ترین علائم عفونت واژن در زنان، خارش ممتد واژن است. ترشحات غیر عادی به رنگ های زرد و قهوه ای و… همراه با بوی نامطبوع از دیگر علائم هشدار عفونت واژن است. عفونت واژن گاهی باعث دردناکی و سوزن هنگام روابط جنسی و سوزش ادرار می شود.

عوامل ایجاد کننده ی عفونت واژن

با توجه به رنگ ترشحات واژن عفونی، پزشک قادر به تشخیص نوع عفونت و عوامل ایجاد کننده ی آن می شود. عامل عفونت های واژن ممکن است باکتری ها، قارچ ها یا نوعی انگل باشد. در برخی موارد عفونت واژن ناشی از نوعی انگل است که این انگل در نزدیکی و روابط جنسی قابل انتقال است. یکی از شایع ترین دلایل عفونت های واژنی مربوط به رشد غیر عادی باکتری های طبیعی واژن می باشد. که با مصرف دارو قابل درمان است.

عفونت واژن در بارداری

ویژگی های ساختاری و فیزیولوژیک بدن انسان به گونه ای است. که در دوران بارداری مطابق با شرایط برای نگهداری جنین درون خود، تغییر می کند و با شرایط تطبیق می شود. البته این حقیقت لازم به ذکر است که بدن در دوران بارداری در شرایطی حساس تر و آسیب پذیر تر نسبت به حالت عادی خود دارد و کاهش سطح ایمنی بدن و تغییرات هومورال می تواند با کاهش ایمنی بدن، زمینه ای برای ابتلا به عفونت های باکتریایی و قارچی شود. عفونت واژن در دوران بارداری قابل انتقال به رحم و ایجاد عواقبی مانند زایمان زودرس می شود. بنابراین لازم است ساکنین شهر اهواز برای درمان هر گونه عفونت در دوران بارداری به بهترین متخصص زنان در اهواز مراجعه نمایید.

پیشگیری از ابتلا به عفونت واژن

رعایت نظافت و نکات مراقبتی می تواند احتمال ابتلا به عفونت واژن را به حد زیادی کاهش دهد از ابتدایی ترین توصیه های روزمره برای پیشگیری از عفونت واژن می توان به چند مورد زیر اشاره کرد :

از پوشیدن لباس های تنگ و ناراحت با جنس هایی ساخته شده از درصدی پلاستیک که احتمال عرق کردن و رطوبت را فراهم می کند، خودداری کنید. لباس زیر خود را در طول روز عوض کنید و از لباس زیر های خشک و نخی استفاده کنید. زیرا رطوبت یکی از شرایط ایده آل برای رشد میکرو ارگانیسم ها و قارچ ها است. در صورت خیس شدن لباس زیر، آن را تعویض کنید. پیش از استفاده از دستشویی های فرنگی از تمیزی آن مطمئن شوید و خود را به خوبی پس از هر بار دستشویی رفتن بشویید.

درمان عفونت واژن

انواع عفونت واژن با توجه به عامل ایجاد کننده ی آن امکان پذیر است. گاهی اوقات عاملی که موجب عفونت گردیده است، یک باکتری، قارچ یا نوعی انگل است و برای درمان هر یک از آن ها به تشخیص پزشک پماد و داروی مخصوصی تجویز می شود. در بعضی مواقع علائم عفونت واژن در پی حساسیت به مواد خارجی ایجاد می شود. از جمله این موارد می توان به استفاده از کاندوم هایی که به مواد تشکیل دهنده ی آن حساسیت دارید اشاره کرد. گاه هر جسم خارجی ای مانند اپلیکاتور هایی که برای مصرف دارو در تماس با بدن قرار می گیرد، می تواند در بدن افراد حساسیت ایجاد کند. بدیهی است پزشک با سوالاتی که از شما می پرسد و معاینه دقیق یا انجام تست پاپ اسمیر در اهواز عامل عفونت را تشخیص می دهد و ضمن قطع کردن استفاده از این مواد حساسیت زا دارو های رفع یا تنظیم تعداد میکروارگانیسم ها را برای شما تجویز می کند.

همان طور که گفته شد عفونت واژن بیماری رایجی بین زنان است. که به راحتی با مراجعه به متخصصین زنان و زایمان و مصرف پماد و دارو های آنتی باکتریال و… قابل درمان است. ولی نادیده گرفتن این عارضه می تواند عواقب بدی داشته باشد و در مواقع حاد باعث عفونت رحم و یا در زنان باردار موجب زایمان زودرس شود. در صورت بروز هر یک از علائم عفونت واژن می توانید به مطب دکتر نصرت نقاب مراجعه نمایید.

فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری وivf

عضوانجمن ناباروری ایران
رتبه برتر کنکور ورودی دانشکده پزشکی شیراز
بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان از دانشکده علوم پزشکی همدان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری وivf از پژوهشکده علوم تولید مثل یزد
برگزیده هفتمین کنگره بین المللی علوم تولید مثل و دومین کنگره ژنتیک تولید مثل یزد سال ۲۰۱۷
سخنرانی در مورد شکست مکرر لانه گزینی در سال ۹۴ که توسط مرکز تحقیقات ناباروری دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار گردید.

4 × چهار =

Call Now Buttonتماس با پزشک