روش های قطعی درمان ناباروری | ۶ روش درمان ناباروری

درمان ناباروری در اهواز، یکی از مسائلی است که امروزه زوج های بسیار زیادی به فکر آن هستند، این درمان با روش های مختلفی انجام می شود و به زوج هایی که خواهان فرزند هستند، زندگی ایده آلی می بخشد، دکتر نصرت نقاب متخصص زایمان و ناباروری است و می تواند در این زمینه و انتخاب روش مناسب با مشکل پدر و مادر به زوج هایی که توانایی باروری ندارند کمک کند؛ در ادامه این نوشته روش های معمول و پر طرفدار درمان ناباروری را برای شما شرح خواهیم داد، همچنین می توانید در سایر نوشته های سایت اطلاعات بیشتر و کامل تری درباره هر کدام از روش ها به دست آورید.

درمان ناباروری در اهواز

تعریف ناباروری

یک زوج وقتی بعد از یک سال تماس جنسی بدون هیچ گونه وسیله ی جلوگیری باردار نشوند، یعنی نابارور هستند و برای برطرف کردن مشکل چه از جانب زن و چه از جانب مرد باشد باید به دکتر متخصص مراجعه کنند؛ اگر بانوان سن بالا( بین ۳۵ تا ۴۰) دارند و بعد از ۶ ماه از رابطه جنسی بدون پیشگیری بارداری نشدند بهتر است به دکتر مراجعه کنند زیرا؛ امکان ناباروری در آنها بالاست؛ لازم به ذکر است ناباروری هم در بانوان و هم در آقایان امکان پذیر است و همیشه مشکل از زن نیست.

بیشتر بخوانید: آزمایشات ناباروری زنان و مردان

روش های درمان ناباروری در اهواز

جهت درمان ناباروری در اهواز با در نظر گرفتن دلیل مهم و اساسی آن، و اینکه از جانب زن باشد یا مرد روش های مختلفی وجود دارد، درمان ها اصولا با روش هایی که ریسک تهاجمی کمی دارند آغاز می شود و اگر نتیجه رضایت بخشی دریافت نشد می توان از روش های دیگر استفاده کرد؛ در ادامه این نوشته شایع ترین روش های درمان ناباروری را برای شما توضیح خواهیم داد.

  1. درمان های دارویی:

در مواقعی که متعادل نبودن هورمون و یا کم شدن ذخیره هورمونی باعث ایجاد ناباروری می شود، اصولا از درمان های دارویی استفاده می شود زیرا؛ استفاده از داروهای باروری باعث می شود سیستم تولید مثل زن و مرد به خوبی عمل کند، حتی در زمان هایی که ناباروری با دلیل نامعلومی تعیین شده باشد استفاده از داروها می تواند به فرد کمک بسیار زیادی کند.

۲٫ درمان ناباروری با جراحی:

در مواقعی که لوله های رحم حالت بسته داشته باشند و یا زن دچار اختلالاتی مانند آندومتریوز باشد، پزشک با جراحی لاپاراسکوپی می تواند این مشکل را از طریق جراحی لوله رحم یا تخلیه کردن بافت برطرف کنه.

۳٫ درمان ناباروری با IUI :

اگر اسپرم مرد جهت رسیدن به تخمک احتیاج به کمک داشته باشد قرار دادن نمونه اسپرم در داخل رحم در زمان مناسب باعث بالا بردن احتمال باردار شدن زن می شود، به این روش درمان ناباروری با IUI گفته می شود که اسپرم مرد به وسیله دستگاه مخصوص وارد رحم زن می شود، این روش فقط در صورتی که زن دارای لوله های فالوپا سالم است قابل انجام است؛ به طور کلی نرخ موفقیت برای این روش معمولا حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد در هر دوره است.

۴٫ درمان ناباروری با IVF:

در این روش تخمک زن و اسپرم مرد گرفته می شود، سپس اسپرم هایی که دارای کیفیت بهتری هستند جدا شده، بعد از انجام لقاح وارد رحم زن می شوند؛ این روش بیشتر زمانی استفاده می شود که تنبلی تخمدان و یا کمبود شدید اسپرم در زن یا مرد وجود داشته باشد.

۵٫ اهدای تخمک:

این روش بیشتر برای بانوانی که سن بالا دارند و یائسه شده اند استفاده می شود، در این روشف تخمک هایی اهدایی از فرد دیگری گرفته شده و در کنار اسپرم مرد که از قبل در آزمایشگاه وجود دارد، قرار می گیرد و بعد از انجام لقاح و بعد از گذشت مدت زمان یناز به درون رحم زن انتقال پیدا می کند.

۶٫ رحم جایگزین:

در این روش، بارداری در خارج از رحم یعنی، از طریق لقاح اسپرم و تخمک زن اتفاق می افتد و سپس به رحم انتقال پیدا می کند و بعد از به دنیا آمدن نوزاد، را به خانواده خود تحویل می دهند ؛ البته این روش می تواند تاثیرات روحی بسیار زیادی را برای مادر باردار داشته باشد.

نکات مهم درمان ناباروری

  • همان طور که گفته شد هر کدام از زوج ها می تواند به یک میزان در ناباروری تاثیر گذار باشد به همین دلیل برای درمان ناباروری مراجعه هردو الزامی است و به درمان زودتر کمک بسیاری می کند .
  • برای انجام تست آنالیز مایع منی لازم است طبق زمان مقرر مرد حضور داشته باشد تا پزشک بتواند موارد روش های درمانی را بررسی کند .
  • خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی امکان موفقیت های درمان ناباروری بیشتر شده است بنابراین؛ توصیه می شود که در صورت رسیدن به نتیجه مطلوب درزمان مناسب به پزشک مراجعه کنید و در طول درمان صبور باشید .
  • برای درمان ناباروری حمایت خانواده بسیار مهم است و بهتر است.
  • تغییر سبک زندگی می تواند در درمان ناباروری تاثیر بسیار مهمی داشته باشد مانند تغذیه مناسب، عدم استفاده از دخانیات و …
درمان ناباروری

بهترین متخصص ناباروری در اهواز

بهترین متخصص ناباروری در اهواز باید دارای ویژگی‌هایی باشد که به بیماران اطمینان دهد که در درمان و مشاوره‌ یشان بهترین خدمات را دریافت می‌کنند. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  1. تخصص و تجربه: متخصص ناباروری باید دارای تخصص و تجربه کافی در زمینه تشخیص و درمان مشکلات ناباروری باشد. تخصص در این زمینه به ارائه راه‌حل‌های دقیق و مؤثر برای بیماران کمک می‌کند.
  2. آگاهی از آخرین پیشرفت‌های علمی: بهترین متخصص ناباروری باید با آخرین پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی در این زمینه آشنا باشد و از جدیدترین روش‌های تشخیص و درمان استفاده کند.
  3. قدرت تشخیص دقیق: توانایی تشخیص دقیق علت ناباروری بسیار اهمیت دارد. متخصص باید بتواند با استفاده از تست‌ها و آزمایش‌های مختلف، علت ناباروری را تشخیص دهد و برنامه درمانی مناسب را تعیین کند.
  4. احترام به بیمار: بهترین متخصص ناباروری باید احترام و توجه کافی به بیمار داشته باشد و به مشکلات و نگرانی‌های آنها گوش سپرده و پاسخ مناسبی را ارائه کند.
  5. توانایی ارتباط بین فردی: توانایی برقراری ارتباط موثر و بینشور با بیماران، تضمین می‌کند که بیماران بهترین مشاوره و پشتیبانی را دریافت کنند و از تجربه‌ی مثبتی بهره‌مند شوند.
  6. پیگیری و مراقبت پس از درمان: متخصص ناباروری باید بتواند پس از اتمام درمان، پیگیری و مراقبت مناسبی را ارائه دهد و بیمار را در زمینه‌های مرتبط با بهداشت و سلامت پیگیری کند.

در کل، بهترین متخصص ناباروری در اهواز باید دارای تخصص و تجربه کافی، آگاهی از آخرین پیشرفت‌های علمی، توانایی تشخیص دقیق، احترام به بیمار، توانایی ارتباط بین فردی، و پیگیری و مراقبت پس از درمان باشد.

جمع بندی

در زمان های گذشته ناباروری یک مشکل جدی بود و باعث ناراحتی بسیار زوجین می شد، اما امروزه روش های مختلفی برای درمان ناباروری به وجود آمده است که با صلاحدید دکتر متخصص و بررسی زن و مرد می توان به راحتی بچه دار شد، برای اطلاع از تمامی روش ها و مناسب بودن آنها برای خود می توانید به دکتر نصرت نقاب مراجعه کرده و پس از دریافت مشاوره اقدام به درمان خود کنید.

دکتر نصرت نقاب

فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری وivf عضوانجمن ناباروری ایران رتبه برتر کنکور ورودی دانشکده پزشکی شیراز بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان از دانشکده علوم پزشکی همدان فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری وivf از پژوهشکده علوم تولید مثل یزد برگزیده هفتمین کنگره بین المللی علوم تولید مثل و دومین کنگره ژنتیک تولید مثل یزد سال ۲۰۱۷ سخنرانی در مورد شکست مکرر لانه گزینی در سال ۹۴ که توسط مرکز تحقیقات ناباروری دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار گردید.

پاسخ

هفده + پنج =

مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
تماس با پزشک