علت خونریزی رحم بعد از قاعدگی

علت خونریزی رحم بعد از قاعدگی

در هنگام عادت ماهانه چه تغییراتی در بدن اتفاق می افتد؟

تغییرات قبل از عادت ماهیانه که با تغییرات خلق و خو مانند استرس و اضطراب، احساس افسردگی شدید، حساسیت و زودرنج بودن، اختلال در خواب و تغییرات جسمی مانند درد و تورم سینه ها، جوش های پوستی خشکی یا چربی بیش از حد موها همراه است نشانه های قبل از قاعدگی نام دارد که در بسیاری از خانم ها به دلیل تغییرات هورمونی پیش از عادت ماهیانه شروع می شود و با اتمام آن هم پایان می یابد اما شدت این تغییرات در برخی خانم ها کم و ضعیف است در حالی که در برخی دیگر از خانم ها بسیار شدید و پر سر و صدا است و مشکلاتی در زندگی ایجاد می کند. بد نیست بدانید این خانم ها باید تحت درمان های طبی قرار بگیرند.

علت خونریزی رحم بعد از قاعدگی
علت خونریزی رحم بعد از قاعدگی

اگر دچار تغییرات جسمی و هورمونی زیادی می شوید بهتر است با متخصص زنان مشورت کنید. راه چاره آن هم ساده است و می توانید با اصلاح رژیم غذایی و همراه با ورزش و فعالیت بدنی بسیاری از این مشکلات را حل کنید.

تشخیص علت خونریزی رحم بعد از قاعدگی بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا یکی از علل سقط مکرر جنین محسوب می شود.  دکتر نصرت نقاب فوق تخصص نازایی در اهواز می توانند شما را در این رابطه راهنمایی کنند. در صورت تمایل با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید پیج اینستاگرام ایشان را مشاهده کنید.

خونریزی های رحم بین دو عادت ماهانه

نوعی از خونریزی های غیر طبیعی لکه بینی های خونریزی هایی هستند که بین دو عادت ماهانه رخ می دهند یعنی انتظار می رود پس از اتمام قاعدگی فرد پاک باشد تا ماه آینده که عادت ماهانه می شود. برخی خانم ها بین قاعدگی ها لکه بینی دارند. یک نوع از این لکه بینی ها خظرناک نیست زمانی که برای ۲ تا ۳ روز به طور خفیف در اواسط سیکل قاعدگی اتفاق بیفتد یعنی حدودا دو هفته پس از اتمام قاعدگی فرد ممکن است چند روز لکه بینی با درد خفیف داشته باشد که این حالت می تواند از علائم تخمک گذاری باشد و در برخی افراد خودش را به صورت لکه بینی وسط ماه نشان می دهد.

در صورتی که این الگو هر ماه به همین صورت تکرار شود و علامت دیگری هم نباشد و در سونوگرافی هم مشکلی مشاهده نشود، اشکالی ندارد. همچنین در صورتی که قرص ضدبارداری مصرف شود تخمک گذاری مهار می شود و در نتیجه این خونریزی قطع می شود.

اما در صورتی که خونریزی ها به اشکال دیگری رخ دهند فرد باید توسط متخصص زنان معاینه شود. در این شرایط لازم است حتما سونوگرافی انجام شود زیرا ممکن است مرتبط با افزایش جدار داخل رحم باشد، مرتبط با پولیپ های داخل یا اطراف دهانه رحم باشد، ممکن است با برخی عفونت ها، زخم های دهانه رحم مرتبط باشند که اتفاقا یکی از علائم زخم های دهانه رحم لکه بینی های نامرتب و به خصوص لکه بینی و خونریزی بعد از لکه بینی می باشد و باید مورد توجه قرار گیرد یعنی در صورتی که خانم ها پس از مقاربت جنسی به طور مداوم خونریزی و لکه بینی دارند باید توسط متخصص زنان ارزیابی شوند.

آیا خونریزی های بعد بین دو عادت ماهانه موجب ناباروری می شود؟

همچنین در صورتی که خانم ها چند روز قبل از عادت ماهانه لکه بینی داشته باشند ممکن است نشان دهنده این باشد که هورمون پروژسترون در آنها کم است و در صورتی که باردار شوند برای جلوگیری از سقط جنین ممکن است لازم باشد ترکیبات پروژسترونی در هفته های اول بارداری مصرف کنند تا بارداری بدون عارضه سپری شود. عزیزان ساکن اهواز می توانند برای درمان این مشکل خود به دکتر نصرت نقاب متخصص زنان در اهواز مراجعه نمایند.

سایر خدمات دکتر نصرت نقاب متخصص زنان در اهواز:

درمان آندومتریوز

درمان ناباروری با IUI

درمان ناباروری با میکرواینجکشن

دکتر نصرت نقاب

فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری وivf عضوانجمن ناباروری ایران رتبه برتر کنکور ورودی دانشکده پزشکی شیراز بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان از دانشکده علوم پزشکی همدان فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری وivf از پژوهشکده علوم تولید مثل یزد برگزیده هفتمین کنگره بین المللی علوم تولید مثل و دومین کنگره ژنتیک تولید مثل یزد سال ۲۰۱۷ سخنرانی در مورد شکست مکرر لانه گزینی در سال ۹۴ که توسط مرکز تحقیقات ناباروری دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار گردید.

One thought on “علت خونریزی رحم بعد از قاعدگی

  1. Tina - جولای 17, 2023 در 7:17 ب.ظ

    درود من یه دختر مجرد هستم دوبار این اتفاق برام افتاده که بعد پایان دوره عادت ماهیانم خون ریزی دارم ولی هیچ علائم دوره عادت ماهیانم ندارم

    پاسخ

پاسخ

هجده + 10 =

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
تماس با پزشک